יום שני, 8 באוגוסט 2016

הנייד שלי "עשה לי ברז" בתקשורת.

מי היה מאמין שקופסה שעשויה מתכת ופלסטיקים , כמה כפתורים, מעגלים ומסך אחד ילמדו אותי על תקשורת?

אז כן....הנקסוס P6 שלי, "האנדרואיד הכי טוב בשוק" (לכו תבדקו בגוגל), שבק חיים.

בגלל שהוא כ"כ טוב, לא ברור האם הבאג בתוכנה, במגעים או במסך שהשתגע. הוא מהבהב לי כמו פלורסנט לבן על חצי מסך. מה שבטוח זה שתיקון שלו יעלה לי יותר ממחצית מחיר הטלפון ואני מסרבת !

בדיוק שבוע לפניו, שבק חיים מחשב המק האהוב שלי.

נשאר לי מחשב אחד בו יכלתי להפעיל את הוואטסאפ אבל אמש, גם הוואטסאפ הלך, ובשלב מסויים, הסקייפ מת, אח"כ המחשב שנמאס לו לעבוד בשביל כולם, הפסיק להגיב ואני, לא נותר לי אלא, ללכת לישון כשאיזה נוקיה ישן נושן, פרימיטיבי, שחור שלא שומעים בו כלום אבל הוא שורף לי את האזניים, יושב לו על השידה למקרה חירום.

הבוקר שמתי לב, שגם תיבות המייל שלי די ריקות או איטיות , כאילו העולם אומר לי..."אוקיי, את בפאוזה...ניתן לך לנוח. עלינו"...לא רע...אם זה הצליח להרחיק עשרות מיילים מחברות שמוכרות דברים שאני לא צריכה....שיהיה.

אז מה בעצם קורה כשאת מתנותקת (זו לא טעות), מכל הצדדים, ע"י כל המכשירים והתכנות שתמכו בך כל הזמן, ונעלמו זה אחר זה?
אני נזכרת באותו ליל סערת שלגים קפואה בפריז, כשהלכנו לכיוון הטור אייפל במטרה לעלות למעלה וככל שהתקדמנו לקראתו, אחד אחד, כבו צדדיו. עד אשר הגענו אליו כבר אי אפשר היה לעלות למגדל. נשארנו למטה וחזרנו למלון החמים.
אז מה אני למדה ממתקפת האין תקשורת הזו?
א - שאני חייבת לתקשר בעל פה. סיפור הנקסוס מכריח אותי לחפש טלפון חלופי לנאנו - סים שלי, כי הנקסוס ייסע לארה"ב למטרות שיפוץ וליפטינג. (יש למישהו טלפון כזה לחודש?)
ב - שעלי למצוא תחלופה לשעות של דיגיטציה. ספרים רבותי..."כוחו של הרגע הזה" שבאמת הגיע הזמן לסיים..
ג - הקרייסס בא להזכיר לי להתעמל בבוקר במקום ללכת היישר למפלצות הדיגיטציה?
ד - ללכת לבקר קרובים קרובים כי אי אפשר לכתוב להם בוואטסאפ...קרובים וילדיהם...(ענבל, אני באה :) 
ה - שבטוח זה טוב לזוגיות או לאהבה או לשניהם גם יחד...ולו הייתי גבר חוסר הקרינה הזה היה טוב לספירת הזרע שלי :)
ו  - בטוח שזה טוב לשינה עמוקה יותר כי שקט בכל החזיתות sms, וואטסאפ, פייסבוק...- כולם על רעשיהם ואורותיהם - OUT ! 
ז - בטוח שזה טוב לבקרים...לקום אחרי שינה רצופה שלא נקטעה ע"י כל השדונים המצפצפים והבורקים ירוקות ליד המיטה שלי...
.

עד כאן השיעורים. ומה עם הלקחים התקשורתיים הנובעים ממכשירים שותקים?

  • תקשורת - יש לה גבולות,. זמנים, העדפות, התנהלות נכונה,  
  • שצריך לדעת מתי לתקשר, מתי לשתוק, ששקט ושתיקה הם טובים לבריאות ולתקשורת
  • לדעת לא להבהל כשקורה קריסס תקשורתי, לא לאבד את הצפון ואת האופטימיות, 
  • שתמיד יש ברירה אחרת לתקשורת אחרת,
  • וכן, שבכל מקרה, צריך לתקשר, טוב לתקשר, חשוב לתקשר...
  • שתקשורת על כל גווניה היא לא רק מכשירים. היא קודם כל - בני אדם.
  • שתקשורת מקדמת יחסים, עניינים והצלחות. ואפשר לעשות זאת בדרכים שונות.


ואם לא די, אחרי שזה טוב למשקל, ללחץ הדם, לתקשורת, לאהבה, לשינה, לשלווה ולפוריות המחשבתית , 
זה בוודאי טוב כדי ללמוד הרגלים חדשים ועכשיו , אחרי השפל התקשורתי, רגע לפני שהכל חוזר למסלולו הרועש, אני שוקלת הרגלים חדשים ברצינות.

אז מי משאיל לי טלפון לחודש??


אין תגובות: