יום חמישי, 23 בפברואר 2017

אהבה? מפחיד אותי...״אולי מחרכך״

תגידו לי,  גם לכם נראה לכם ששני הדברים הבאים סותרים זה את זה?



1 - אהבה מפחידה אותי. גם אותך? את מי עוד?   

2 - אני רוצה אהבה, רוצה לאהוב, רוצה להיות נאהבת, רוצה שמישהו יאהב אותי ואתם?


 איך זה הולך ביחד? איך אני יכולה גם להשתוקק לאהבה וגם לפחד ממנה ואם זה כך, איזה סיכוי יש לי להפסיק לפחד ממנה ולממש אותה סוף סוף? וסליחה שניה, בואו איתי צעד אחד אחורנית. מדוע אנחנו פוחדים מאהבה ודוחים אותה ל״מחרכך״?


האם אני פוחדת מכך שלא יאהבו אותי? שינצלו אותי? שישחקו איתי? אולי.
אלא ש...אם אני יודעת לאהוב, בטוחה ביכולות שלי לאהוב, אהיה שם באמת, הרי ארגיש אם זה אמיתי או לא...לא כך?

אז אולי הפחד הזה מאהבה נובע בעצם מכך שאינני סומכת על עצמי שאני באמת יודעת לאהוב?

כי כל עוד אינני יודעת לאהוב, חיבור עם  בני זוג יכול להיות מתכון גרוע לחיים. זוהי הסיבה ל״מחרכך״? ל״כשאהיה מוכנה״?

כן....יש בזה מהאמת.  אתם צודקים. 
אם אתה או את לא יודעים לאהוב - אתם תהרסו את זה. אל תתחילו אפילו, אלא אם כן... 

 תלמדו לאהוב. אחרי זה תרגישו בטחון עצמי, אחרי זה לא תאמרו יותר ״אני לא מוכנה לקשר״.

 כן, צריך ללמוד לאהוב. תתפלאו, לא נולדים עם זה ולא לומדים זאת בבי״ס יסודי, תיכון או אוניברסיטה. אנחנו לומדים לאהוב על בשרינו וללמוד זה אומר גם ניסוי, תהיה וטעיה. הצלחות, כשלונות, נפילה וקימה מחדש.בדיוק כמו שלומדים את מדעי הביולוגיה.
  
איזה סיכויים יש לקשר שאליו נכנסנו לפני שלמדנו לאהוב? אנחנו רואים זאת יום יום. הקשר יכול לקבל תפנית לכיוונים לא נכונים ומזיקים לכולם ויכול להיות קשר של רכושנות, של שטלתנות, קשר של חוסר אמון, כעסים, זלזול, מריבות בין הצדדים, אפילו שנאה ועד שהצדדים שבו מגיעים לפרידה או גרוע מכך אלימות של ממש.

 לכן הפחד מהזוגיות הוא לגיטימי. לכן, רבים מאיתנו פוחדים לחשוף רגשות. פוחדים מהשטלתנות, מהכעסים, מחוסר ההצלחה. אנחנו לא בוטחים באהבה שלנו, בודאי שלא באהבה של הצד השני ולא יודעים מראש לאן זה יוביל. ולמען האמת, כשאנחנו מסתכלים הצידה, אנחנו רואים סביב קשרים אומללים למדי שאינם מבשרים טובות. אז אנחנו מנסים ושואלים את עצמינו האם הקשר שלנו יוביל לטוב? יוביל לרע? למסוכן? במרבית המקרים אנחנו לא מתמסרים עד הסוף אלא ממחזרים תירוצים ומיתוסים שמשאירים לנו דרך מילוט כלשהי. 

 וכן, אני מבינה אתכם. זה קשה. זה קשה בעיקר כי אנחנו כל כך רוצים לאהוב באמת ושיאהבו אותנו..למה אי אפשר לקבל את זה ולהיות באהבה שהיא טובה, שלווה ובטוחה?

 ובכן: יש לי בשורה טובה עבורכם. אם תדעו לאהוב - שם תהיו. בדיוק במקום בו אתם רוצים להיות. באהבה אמיתית, שלמה, רכה, מתרפקת... 
אמרנו שצריך ללמוד לאהוב? ״איך״? אתם שואלים, ״היכן״? זוהי עבודה פנימית. כן זוהי עבודה. כמו בכל תחום בו תרצו להצליח. עבודה של התבוננות פנימה, התבוננות על המציאות, המחשבות, תרגול, של אהבה עצמית, של שפה שונה,  קבלה של האחר, סבלנות וסובלנות, תרגול של לתת ולקבל, הצבת גבולות אוהבת, של פרשנות שונה ותרגול של כל האלמנטים ביחד. באימון אישי עושים את זה בתהליך שהוא לא ארוך מדי ואפילו מהנה. ואת התהליך הזה חשוב לעבור לפני שמתחברים או בשלבים הראשונים של ההתחברות
  • כדי שלא נבריח את האהבה הבאה מעלינו.
  • כדי שתהיו בטוחים בעצמכם בבואכם לאהוב
  • כדי שתדעו לבקש, לקבל ולתת אהבה בנוחות ומתוך בטחון. 
כי רק אהבה אמיתית מחזיקה קשר זוגי. אחרת - במוקדם או מאוחר נכנסים לסטטיסטיקה העצובה שמספרת על 70 אחוזים מהזוגות שהזוגיות שלהם כשלה (נאמר בעדינות) 
וזה אכן מפחיד ! מאד מפחיד.

אין תגובות: